Skip to main content

Tablo

Tablolar, sütunlar halinde sunulan sayı ve metin listelerinden oluşur. Metindeki sayıların veya listelenmiş verilerin tablo olarak kullanılması, bir tezi veya veriyi daha okunabilir kılmaya yardımcı olur.

Grafik dashboard’a sürüklenip bırakıldıktan sonra üzerindeki kalem işaretine tıklandığında düzenleme moduna geçilir. Bu moddaki ekran detayları şu şekildedir:

Docs Version Dropdown

  1. En solda kullanılan verisetindeki alanların listesi yer almaktadır. Bu alanların her biri sürüklenerek sağda yer alan diktörtgen kutulara bırakılabilmektedir.

  2. Columns kutusuna grafik içeriğinde sütun olarak belirtilmesi istenen alan/alanlar eklenmelidir.

  3. Sections Kutusuna Columns olarak belirlenen alanların detaylandırılması istenen, alt başlıklara ayrılması istenen alanlar eklenmelidir.

  4. Filters sekmesine sürüklenen alanlar üzerinden verinin filtrelenmesi sağlanmaktadır. Verinin date, attribute ve measure olması durumlarına göre farklı filtreler mevcuttur. Burada herhangi bir filtre eklendiğinde ilgili bileşendeki veri otomatik filtreli çalışmaktadır.

  5. En sağda Tabloya ait özelleştirebileceğimiz alanlar yer almaktadır. 10 başlıktan oluşmaktadır. Genel detayları şu şekildedir:

    • Genel : Tablonun toplu sonuçları göstermesi, sayfa düzeni ve metin düzeni gibi ayarlamaları buradan yapabilirsiniz.
    • Etkileşimler: Bu alanda Tablo üzerinde filtreleme, sıralama, arama gibi özellikleri açıp kapatmayı yönetebilirsiniz.
    • Başlık: Tablo başlık yazı tiplerini yönetebilirsiniz.
    • Satırlar: Tablo satırlarındaki yazı tiplerini yönetebilirsiniz.
    • Toplamlar: Toplam gösterimini ve yazı tiplerini yönetebilirsiniz.
    • Ara Toplamlar: Ara toplam gösterimini ve yazı tiplerini yönetebilirsiniz.
    • Bölümler: Bölümlerin gösterimindeki yazı tiplerini yönetebilirsiniz.
    • Dışa Aktar: Excel, Csv, Pdf Dosyalarını indirmek için seçenekleri yönetebilirsiniz.
    • Otomatik Yenileme: Tablonun otomatik olarak yenilenme süresinin belirlenmesini sağlamaktadır.
    • Başlık: Başlığın dinamik yazıya dönüştürülebildiği ve güncellenebildiği alandır.

      Koşullu Formatlama

      Tablo üzerinden koşullu formatlama yapabilmek için öncelikle yukarıdaki adımları takip ederek panel oluşturma ekranında bir tablo oluşturmak gereklidir. Oluşturulan tabloda eklenen kolonların yanında bulunan üç noktaya tıklayıp, Özellikler ekranı açılır.

Yukarıdaki ekranda görüldüğü gibi, özellikler içerisinden Koşullu formatlama seçeneği tıklanır. Koşullu Formatlama ekranında herhangi bir veri öğesi, operatör ve değer ekleyerek bu koşullara istenilen yazı tipi, yazı boyutu, yazı kalınlığı ve renklendirme seçenekleri aşağıdaki ekranda görüldüğü gibi eklenebilir.

Tablo Kullanım Örnekleri :

Docs Version Dropdown

  • Yukarıda ilk örnek tablo kullanımının en temel kullanım şeklidir. Sütun olarak seçilen “Amount, Product, Year” alanlarının içeriklerini liste formatında görmemizi ve ayırt etmemizi sağlar.
  • Yukarıda ikinci örnekte tablo kullanımının detaylandırılmış bir örneğidir. Sütun olarak seçilen “Amount, Product, Year” alanlarının içeriklerini liste formatında görebiliyoruz ek olarak Sections kutusuna “Year” alanını eklediğimizde veriyi liste formatı içerisinde yıl bazında bölümlere ayırarak detaylı bir şekilde inceleyebiliriz.